نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4275
-
الف
+

مهم ترین اخبار فرهنگی امروز ایران 21 عقرب/آبان

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 21 عقرب/آبان 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2 ، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (21 عقرب/آبان 1398) از این قرار است:

انیمیشن فاخر «آخرین داستان» ماه قوس به سینماهای ایران می آید

 انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی «اشکان رهگذر» که پیش‌ از این نمایش جهانی آن در ۳۲ کشور از اول سپتمبر برابر با ۱۰ سنبله / شهریور آغاز شده بود و هم‌اکنون در رقابت اسکار ۲۰۲۰ است از قوس / آذر ماه امسال روی پرده سینماهای ایران می‌رود.

در خلاصه داستان این انیمیشن که برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه فردوسی است، آمده است: «جمشید رفته است و ضحاک در پی طمع و جاه‌طلبی برای محاصره جمکرد، به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرامی‌گیرد. در این میان آفریدون که کودکی است کشاورز زاده، متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش پیرو کاوه آهنگر قیام می‌کند.»

 

«عروسی مردم» به تدوین رسید

درحالی که فلمبرداری فلم سینمایی «عروسی مردم» به کارگردانی «مجید توکلی» و تهیه کنندگی «علی سرتیپی» در خیابان های تهران ادامه دارد، «سپیده عبدالوهاب» تدوین همزمان این فلم را آغاز کرد.

«عروسی مردم» دومین فلم توکلی بعد از «متولد ۶۵» است. «نازنین بیاتی»، «شکیب شجره»، «زهرا داوودنژاد»، «خسرو بامداد»، «افسانه تهرانچی»، «سجاد تابش»، «محمد امامی»، «سارا محمدی»، «محمد حیدری»، «ایمان صدیق»، «ژوبین و احترام برومند» بازیگران این فلم هستند که مقابل کمره «تورج اصلانی» رفتند.

 

بهدخت ولیان بهترین بازیگر زن یک جشنواره ایتالیایی شد

«بهدخت ولیان»، برنده جایزه بهترین بازیگر زن از سی‌وهفتمین دوره جشنواره سالمونا ایتالیا برای فلم کوتاه «تتو» شد.

تتو به کارگردانی «فرهاد دلارام» و تهیه‌کنندگی «دنا رسّام»، چندی پیش با کسب جایزه بهترین فلم کوتاه جشنواره های تیرانای آلبانی و ریل سیسترز امریکا، دو بار برای رقابت در جوایز اکادمی اسکار ۲۰۲۰ معرفی شد.

 از آخرین نقش‌آفرینی‌های «بهدخت ولیان» در سینما می‌توان به فلم‌های سینمایی «پیلوت» ساخته «ابراهیم ابراهیمیان»، «امیر» برای «نیما اقلیما» و «سورنجان» اثر «محمدرضا رسولی» اشاره کرد. 

 

رونمایی از آلبوم مشترک «همایون شجریان» و «علیرضا قربانی»

آیین رونمایی از آلبوم «افسانه چشم‌هایت»، سه‌شنبه ۲۱ عقرب / آبان‌ ماه با حضور «علیرضا قربانی» و «همایون شجریان» در تالار وحدت برگزار شد.

اولین خبر‌ها از تولید این آلبوم به اسد / مرداد ماه سال ۹۳ بر می‌گردد. اکنون پس از پنج سال این وعده تحقق یافته است. این مجموعه شامل ده پارچه در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی است و آهنگسازی آن بر عهده «مهیار علیزاده» بوده است.

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر